SZKOŁA POLECANA PRZEZ PRACODAWCÓW Biuletyn Informacji Publicznej
CZARNKOWSKO-TRZCIANECKI
Nasze imprezy

Wycieczka do Berlina 2014

Zima, śnieg, niskie temperatury – to nie wystraszyło uczniów ZST w Trzciance i 24 stycznia odbyliśmy krótką, ale bardzo intensywną wycieczką do Berlina. Po 10-tej rano dotarliśmy w centrum stolicy Niemiec. Wizytę w Berlinie rozpoczęliśmy od zwiedzania największego dworca kolejowego w Europie Hauptbahnhofu (pociągi odjeżdżają  z niego co 90 sekund) i mimo mrozu oglądaliśmy siedzibę Pani Kanclerz – obiekt nazywany „pralką”, siedzibę parlamentu czyli Bundestagu oraz Bramę Branderburską – symbol Berlina. Na moment weszliśmy w celu medytacji (ale również ogrzania się) do Sali Ciszy i Refleksji przy Bramie Branderburskiej.

Duże wrażenie wywołały trzy memoriały – pomniki ku czci ofiar nazizmu – Romów, Żydów i homoseksualistów. A dalsze punkty zwiedzania to nowoczesna dzielnica bankowo-usługowa z Sony Center oraz najpiękniejszy plac Berlna – Plac Żandarmerii zabudowany kościołami – francuskim i niemieckim oraz Babel Platz z wtopionymi w bruk Pomnikiem Spalonych Książek. To na tym miejscu naziści spalili ponad 20 tys. książek uznanych za zakazane.

I czas na przejście najbardziej znaną ulicą – Unter den Linden aż do Alexanderplatz. A po drodze oglądaliśmy pomnik władcy „Wielkiego Fryca”, katedrę protestancką, Czerwony Ratusz i najwyższą budowlę Niemiec – wieżę telewizyjną (368 m).

Atrakcją były również przejazdy metrem i piętrowym autobusem miejskim. I w taki właśnie sposób znaleźliśmy się w zachodniej części Berlina, gdzie podziwialiśmy Zegar Wodny w Europa Center,
Ostatnim punktem wycieczki były ruiny Kościoła Cesarskiego i nowoczesna bryła kolejnego kościoła z przejmującym obrazem „Matki Boskiej Stalingradzkiej”, nakreślonym w 1942r przez lekarza – pastora niemieckiego.

Pełni wrażeń, około północy dotarliśmy do Trzcianki.