- Wstęp
- OCENIANIE W NAUCZANIU MODUŁOWYM
- CELE SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OGÓLNE ZASADY WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OCENIANIE PRZEDMIOTOWE
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) Z PRZEDMIOTÓW
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) ZACHOWANIA
- ZASADA OTWARTOŚCI
- ZASADA PRZEKAZU INFORMACJI RODZICOM (PRAWNYM OPIEKUNOM)
- ZASADA PODMIOTOWOŚCI I INDYWIDUALIZACJI
- ZASADY KLASYFIKOWANIA UCZNIÓW
- KLASYFIKOWANIE I KRYTERIA OCENIANIA – ZAJĘCIA PRAKTYCZNE I PRAKTYKA ZAWODU
- EGZAMIN KLASYFIKACYJNY
- SPRAWDZIAN WIADOMOSĆI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA W ZWIAZKU Z ZASTRZEŻENIAMI WOBEC ZASTOSOWANYCH PROCEDUR USTALANIA OCEN KOŃCOWO-ROCZNYCH
- EGZAMIN POPRAWKOWY
- ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD I KAR
- PROCEDURY ODWOŁAWCZE
- WARUNKI UKOŃCZENIA SZKOŁY
- AKCEPTACJA I ZATWIERDZENIE WEWNĄTRZSZKOLNYCH ZASAD OCENIANIA ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE PRZEZ UCZNIÓW, RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) I NAUCZYCIELI
- AKCEPTACJA, ZATWIERDZENIE I ZMIANY STATUTU ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE
- EGZAMINY
- WYCHOWANIE FIZYCZNE
§ 46.
ZASADA PODMIOTOWOŚCI I INDYWIDUALIZACJI
1. Dostosowanie stopnia trudności treści, umiejętności podlegających ocenie do możliwości indywidualnych ucznia
-
-
- Nauczyciele dostosowują poziom sprawdzanej wiedzy i umiejętności do możliwości indywidualnych ucznia na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej.
- U ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia indywidualnego należy w miarę możliwości dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia na podstawie jego orzeczenia.
- Przy ustaleniu oceny z wychowania fizycznego, należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
- Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza, oraz na czas określony w tej opinii.
- W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.
-
2. Dyrektor szkoły na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust.3b ustawy z dnia 7 września 1991r. o Systemie Oświaty (Dz. U. z 1996r. Nr 67, poz 329) z późn. zmianami zwalnia ucznia z wada słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego, z zastrzeżeniem ust.2. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły.
3. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania zwolnienie z nauki drugiego języka obcego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
4. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.
5. Jeżeli w wyniku przejścia ucznia do innego zespołu klasowego uczeń nie ma możliwości uczestniczenia w zajęciach edukacyjnych przewidzianych planem nauczania, wówczas ma obowiązek uzyskania oceny z treści, wiadomości, umiejętności danego zajęcia edukacyjnego w terminie ustalonym przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielem przedmiotu.