- Wstęp
- OCENIANIE W NAUCZANIU MODUŁOWYM
- CELE SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OGÓLNE ZASADY WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OCENIANIE PRZEDMIOTOWE
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) Z PRZEDMIOTÓW
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) ZACHOWANIA
- ZASADA OTWARTOŚCI
- ZASADA PRZEKAZU INFORMACJI RODZICOM (PRAWNYM OPIEKUNOM)
- ZASADA PODMIOTOWOŚCI I INDYWIDUALIZACJI
- ZASADY KLASYFIKOWANIA UCZNIÓW
- KLASYFIKOWANIE I KRYTERIA OCENIANIA – ZAJĘCIA PRAKTYCZNE I PRAKTYKA ZAWODU
- EGZAMIN KLASYFIKACYJNY
- SPRAWDZIAN WIADOMOSĆI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA W ZWIAZKU Z ZASTRZEŻENIAMI WOBEC ZASTOSOWANYCH PROCEDUR USTALANIA OCEN KOŃCOWO-ROCZNYCH
- EGZAMIN POPRAWKOWY
- ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD I KAR
- PROCEDURY ODWOŁAWCZE
- WARUNKI UKOŃCZENIA SZKOŁY
- AKCEPTACJA I ZATWIERDZENIE WEWNĄTRZSZKOLNYCH ZASAD OCENIANIA ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE PRZEZ UCZNIÓW, RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) I NAUCZYCIELI
- AKCEPTACJA, ZATWIERDZENIE I ZMIANY STATUTU ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE
- EGZAMINY
- WYCHOWANIE FIZYCZNE
§ 42.
KRYTERIA OCEN (STOPNI) Z PRZEDMIOTÓW:
1. Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
-
-
- posiada wiedz i umiejętności na poziomie wykraczającym poza program podstawowy nauczania danego zajęcia edukacyjnego w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija swoje uzdolnienia,
- biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania danej szkoły,
- osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym, lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.
-
2. Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
-
-
- opanował podstawowy zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie na poziomie dopełniającym,
- sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach,
-
3. Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
-
-
- opanował podstawowy zakres wiadomości określonych programem w danej klasie na poziomie rozszerzającym
- poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje) samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne,
-
4. Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
-
-
- opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie dostatecznym,
- rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności,
-
5. Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
-
-
- opanował wiadomości określone programem nauczania w danej klasie na poziomie koniecznym,
- rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
-
6. Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
-
-
- nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania dla danego zajęcia edukacyjnego w danej klasie, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu,
- nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.
-