- Wstęp
- OCENIANIE W NAUCZANIU MODUŁOWYM
- CELE SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OGÓLNE ZASADY WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OCENIANIE PRZEDMIOTOWE
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) Z PRZEDMIOTÓW
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) ZACHOWANIA
- ZASADA OTWARTOŚCI
- ZASADA PRZEKAZU INFORMACJI RODZICOM (PRAWNYM OPIEKUNOM)
- ZASADA PODMIOTOWOŚCI I INDYWIDUALIZACJI
- ZASADY KLASYFIKOWANIA UCZNIÓW
- KLASYFIKOWANIE I KRYTERIA OCENIANIA – ZAJĘCIA PRAKTYCZNE I PRAKTYKA ZAWODU
- EGZAMIN KLASYFIKACYJNY
- SPRAWDZIAN WIADOMOSĆI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA W ZWIAZKU Z ZASTRZEŻENIAMI WOBEC ZASTOSOWANYCH PROCEDUR USTALANIA OCEN KOŃCOWO-ROCZNYCH
- EGZAMIN POPRAWKOWY
- ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD I KAR
- PROCEDURY ODWOŁAWCZE
- WARUNKI UKOŃCZENIA SZKOŁY
- AKCEPTACJA I ZATWIERDZENIE WEWNĄTRZSZKOLNYCH ZASAD OCENIANIA ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE PRZEZ UCZNIÓW, RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) I NAUCZYCIELI
- AKCEPTACJA, ZATWIERDZENIE I ZMIANY STATUTU ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE
- EGZAMINY
- WYCHOWANIE FIZYCZNE
§ 44.
ZASADA OTWARTOŚCI
1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:
-
-
- wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych (semestralnych) i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania;
- sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;
- warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
-
2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
3. Powyższe informacje nauczyciele przekazują:
-
-
- uczniom – na zajęciach lekcyjnych, odnotowując zaistniały fakt w elektronicznym dzienniku lekcyjnym w rubryce: „Temat zajęć edukacyjnych” we wrześniu w nowym roku szkolnym;
- rodzicom (prawnym opiekunom) – za pośrednictwem wychowawców klas na pierwszych zebraniach klasowych w danym roku szkolnym – podpis rodzica (prawnego opiekuna) na przygotowanym i przechowywanym przez wychowawcę w teczce wychowawcy druku; potwierdzający zapoznanie się rodzica (prawnego opiekuna) ze Statutem Szkoły, WZO i przedmiotowymi systemami oceniania.
-
4. Nieobecność rodzica na wywiadówce i brak podpisu na druku nie zwalnia go i jego dziecka (ucznia) od respektowania zasad Statutu Szkoły, WZO i przedmiotowych systemów oceniania. Rodzic (prawny opiekun) ma możliwość zapoznania się z powyższą dokumentacją szkolną znajdującą się w bibliotece szkolnej.
5. Ocenianie wiedzy i umiejętności ucznia powinno być dokonywane systematycznie, w różnych formach, w warunkach zapewniających obiektywność.
-
-
- Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów), są one dostępne do wglądu w elektronicznym dzienniku.
- Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę.
- Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów), sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia jest udostępniania uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom).
- Pisemne prace kontrolne przechowywane są przez nauczyciela przedmiotu do ostatniego dnia zajęć szkolnych danego roku szkolnego.
-