- Wstęp
- OCENIANIE W NAUCZANIU MODUŁOWYM
- CELE SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OGÓLNE ZASADY WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA
- OCENIANIE PRZEDMIOTOWE
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) Z PRZEDMIOTÓW
- KRYTERIA OCEN (STOPNI) ZACHOWANIA
- ZASADA OTWARTOŚCI
- ZASADA PRZEKAZU INFORMACJI RODZICOM (PRAWNYM OPIEKUNOM)
- ZASADA PODMIOTOWOŚCI I INDYWIDUALIZACJI
- ZASADY KLASYFIKOWANIA UCZNIÓW
- KLASYFIKOWANIE I KRYTERIA OCENIANIA – ZAJĘCIA PRAKTYCZNE I PRAKTYKA ZAWODU
- EGZAMIN KLASYFIKACYJNY
- SPRAWDZIAN WIADOMOSĆI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA W ZWIAZKU Z ZASTRZEŻENIAMI WOBEC ZASTOSOWANYCH PROCEDUR USTALANIA OCEN KOŃCOWO-ROCZNYCH
- EGZAMIN POPRAWKOWY
- ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD I KAR
- PROCEDURY ODWOŁAWCZE
- WARUNKI UKOŃCZENIA SZKOŁY
- AKCEPTACJA I ZATWIERDZENIE WEWNĄTRZSZKOLNYCH ZASAD OCENIANIA ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE PRZEZ UCZNIÓW, RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) I NAUCZYCIELI
- AKCEPTACJA, ZATWIERDZENIE I ZMIANY STATUTU ZESPOŁU SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TRZCIANCE
- EGZAMINY
- WYCHOWANIE FIZYCZNE
SYSTEM OCENIANIA
§ 37.
ZASADY OGÓLNE
1. Uczeń podlega ocenie z przedmiotów objętych programem nauczania oraz zachowania zgodnie z Wewnątrzszkolnym Zasadami Oceniania. Ocenianie wewnątrzszkolne ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomów i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających
z programów nauczania oraz formułowaniu oceny.
2. Ocenianiu podlegają:
-
-
- osiągnięcia edukacyjne ucznia;
- zachowanie ucznia.
-
3. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających te postawę.
4. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
5. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
6. Szczegółowe warunki, sposoby oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów ZST określone są również w WZO.
7. Użyte w dokumencie nazwy określają:
-
-
- ocena śródroczna, potocznie semestralna – ocena umiejętności i wiadomości wystawiana w połowie roku szkolnego,
- ocena roczna – ocena obejmująca umiejętności i wiadomości wystawiana na koniec roku szkolnego,
- uczeń przyjęty warunkowo – uczeń przyjęty do szkoły poza obowiązującym w ZST systemem rekrutacji, np. w wyniku przeniesienia z innej szkoły w trakcie trwania roku szkolnego.
-
8. Zasady oceniania z religii i etyki określają odrębne przepisy.